nielstromp.reismee.nl

30 graden in Tirol, zwaar leven dus..!

Nu even een half uurtje ploeteren om de mensen thuis of waar dan ook eens even te laten weten of ik nog besta;En dat is me toch het geval! Hier in Oostenrijk is het iedere dag zo'n 30 graden dus de eerste dagen even wennen was wel nodig, maar gelukkig kan ik redelijk tegen de hitte en snap ik precies waarom mijn broer naar Spanje gaat want wat is een warm klimaat toch heerlijk!!

Ik begin gewoon maar weer ergens middenin want het is zo verschrikkelijk cliché om altijd maar bij het begin te beginnen;) Vandaag was de Bergmesse, eigenlijk een 4 mei van Oostenrijk, bovenop de Buchsteinwand (grote berg met aan 1 kant een gigantische afgrond) was er een openluchtmis en daarna 'ze houden hier op bepaalde momenten toch echt van tempo'is het opeens 5 mei. Snel naar het terras rennen dus en een drankje doen 'netjes geformuleerdmaarOostenrijkers houden wel van een borreltje! Schnaps, bier und bratwurts, musik am berg en je hebt een geniaal feest bovenop een berg van zo'n 1350 meter. Bovenop dus, de meeste mensen gaan natuurlijk met het kabelbaantje (geen idee hoe het anders heet, zo'n wintersportgeval!) Maar deze bikkel ging natuurlijk even lopen.. Een uurtje voor een wandeling waar 2 uur voor staat dus waarschijnlijk wel een nieuw record. Dat is niet niks met een graadje of 30, dus bovenop aangekomen heb ik alles eruit gezweet waar ze in Nederland een jaar over doen in de sauna!

Het is toch wel makkelijk dat we vrienden hier (St. Jacob im Haus heet het dorpje) hebben want ik wordt gewoon overal even geintroduceerd wat helemaal niet vervelend is als je overal een lekkere schnaps of biertje mee moet drinken, de afgelopen dagen van terras naar terras gelopen, het leven is toch goed in Tirol:D

De vlucht was erg mooi hierheen, binnen vijf kwartier zaten we al in de landing, wel even een overgang van Zweden naar Nederland en dan midden in de gigantische ruige bergen in Oostenrijk. Het uitzicht is ook adembenemend (vooral omdat je moet klimmen, maar tochXD), diepe groene dalen en grote naaldbossen afgewisseld door rotsformaties.

Ook weer met zijn allen in een appartementje zitten is natuurlijk even wennen als je Zweden even zelfstandig hebt verkend. Maar we mogen niet klagen, het appartement is prachtig en het is toch weer gezellig om met de familie te zijn.

Dit was dan eigenlijk alles wat ik te melden heb, want het is hier toch meer vakantie dus haast heb ik niet om dingen te bezoeken, lekker een boekje lezen is ook heerlijk! ohwja, nog even over de grote Overstroming.. 'Ja Overstroming met een grote hoofdletter' want het begon me gister toch eens even te regenen, eerst hagel van ongeveer een centimeter doorsnee dus iedereen in paniek zijn auto in de garage gezet, wat heb ik toch gelachen! want toen was de hagel over dus de auto's weer naar buiten. Weer hagel, dusauto's weer naar binnen.. enz.

Maar de onweer dus, het begon zo hard te regenen dat het water van de bergen af begon te stromen. Over de weilanden, over de wegen totdat het water zo krachtig was dat het alle losse troep meesleurde (geulen van een meter diep in de weg en weilanden e.d.!). het weiland onder ons huis liep vol en ook het riviertje begon over te lopen! Verschillende boerderijen dus tot aan hun enkels in het water, arme mensen! Eindelijk begon de sirene te loeien en rukte de brandweer uit die tot diep in de avond bezig is geweest. Wat een spectakel, vanuit het appartement net alsof we naar een spannende film liepen te kijken!

Als laatste wil ik nog even melden dat ik er duidelijk van doordrongen ben dat ik heel vaak de letter 'z' heb getypt in het verhaal hierboven, zo'n 14 keer! Want op het Duitstalige toetsenbord zit de 'z' totaal ergens anders dus dat typt me toch een partij vervelend! Genoeg onzin gepraat, geniet allemaal in de verre landen maar niets is beter dan hier in Tirol! Servus, Grüss Gott und auf wiederschnitzel!:

Reacties

Reacties

Jean-Louis

Hoi Niels,
Wat is Oostenrijk een mooi land. Ik ben gisteren met het vliegtuig terug gekomen uit Neustift in het Stubaital. Twee weken zijn we daar geweest. Schitterende tochten hebben we gelopen, je komt echt helemaal tot rust in dit imposante landschap. Wel gezellig dat je nu dit met je familie kan delen.
Geniet van je verblijf in dit mooie land en doe de groetjes aan iedereen,
Jean-Louis.

wIM

Niels je kan nog beter leuteren dan ik. Leuke verhalen schtrijf jij. Wens jullie allen daar een fijn verblijf toe.
Loop niet al te veel, echte gelovigen zijn gezellige dikke mensen, denk maar aan Hans.
Wim

Niels

Ha Jean-Louis,
Wat heerlijk, Oostenrijk is inderdaad een geweldig land! Je hebt dus ook heel erg genoten? Ik zal het doorgeven. Vandaag ook een prachtige wandeling gemaakt, was indrukwekkend mooi!

Ha Wimmie,
haha eindelijk heb ik je dan toch overtroffen in kletsen, dank je, leuk dat je het waardeerd en eindelijk kan volgen! haha toch ben ik hier flink aan het trainen, die kilootjes komen met de jaren wel een keer;P

opa

Hallo Niels
Met plezier je "Tirolverslag" gelezen.
Had je een vrije dag?
Voor zo'n verhaal moet je wel wat tijd over hebben.
Maar ik moet zeggen dit is zeker zo leuk als achteraf alles te moeten vertellen c.q. beluisteren.
Doe de familie de hartelijke groeten van mij en oma en tot ziens.
opa

Niels

ha opa, hier heb ik heerlijk vakantie dus elke dag is eigenlijk een vrije dag. Fijn dat het zo bevalt, het is toch elke keer weer anderhalf uur zitten om zo´n verhaal te fabriceren!
Morgen ga ik met mam twee dagen de bergen in en ook boven in een berghut overnachten. We komen volgende week zondag of maandag terug.
De hartelijke groeten terug van de hele familie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!