nielstromp.reismee.nl

Buitenland.. klinkt exotisch;)

ZELFS het buitenland kan iets dagelijks worden, zelfs een tikkeltje saai! Ook de blogbegint me een beetje te vervelen, maar het schijnt dat het toch door redelijk wat mensen wordt gelezen dus dan maar weer eens wat onzin fabriceren: Dit zal hetlaatste verhaal zijn vanuit Oostenrijk en daarna is het even genoeg. Ik ben 19 of 20 augustus weer thuis, dan eindelijk weer iedereeen zieeeen!!!!!;DWant het is me toch wel een eindje om twee maanden in totaal weg te zijn! Eind september staat Rome op de stapel en zal ik daar een weekje vertoeven, tussendoor dus geen verhalen want die onzin is alleen gereserveerd voor de reizen die ik maak.

Maar goed, wat heb ik afgelopen dagen (en weken?, ben nog steeds de tel kwijtXD) gedaan? Het hoogtepunt was natuurlijk afgelopen weekend, samen met mam en een berggids hoog de bergen in gegaan, heeul vroeg opstaan 'wat ik eigenlijk wel een beetje ontwent was' zijn we 1200 hoogtemeters gaan stijgen. Een redelijk eind (4 uur over gedaan) maar lekker de spiertjes even losgelopen. Boven aangekomen zouden we overnachten in een berghut maar niet voordat ik nog 3 uur gewandeld heb met de gids. De bergen hier krijgt iedereen wel respect voor, het is zoooooo gigantisch groot!!! Alleen echt goed getrainde wandelaars komen daar boven, ook heel veel mensen gaan Klettern (klimmen) dus je kijkt je ogen uit naar alle uitrusting en dingen die ze doen. Met het blote oog zijn deze mensen niet te zien, zo gigantisch groot is het, maar met de verrekijker zie je ze als acrobaten gigantische wanden beklimmen.

's Nachts overnacht in de berghut, eigenlijk een kleine herberg maar dan in een zo onbewoond gedeelte dat buiten de hut alles bestaat uit rotsen, rotsen & rotsen (De boomgrens ligt natuurlijk veel lager dus daarboven is echt he-le-maal NIETS) Wat ook opvalt 'en niet alleen bij de berhut' is dat de mensen hier zo verschrikkelijk vriendelijk zijn, totaal anders als in Ned. waar het tempo heel hoog ligt en mensen soms weinig tijd hebben voor elkaar, inclusief mijzelf. Hier hebben de mensjes nog alle tijd voor elkaar dus dat is verschrikkelijk gezellig. Maar even terug op de grote hoogte waar we waren: maandag was hetdaarboven bijvoorbeeld rond de 4 graden terwijl het in het dal uiteindelijk meer dan 30 graden bleekte zijn, gigantische verschillen dus. De bergenhebbensowieso een andere aanpak nodig omdat je met grote extremen te maken krijgt. Bij het afdalen een aantal goede pauzes inlassen omdat je anders heel erg ziek wordt van de hoogteverschillen.Maar alles is goed gegaan en weer veilig beneden aangekomen, het staat zo slordig als ik op die berg blijf liggen;)

Vandaag ben ik nog lekker gaan zwemmen in de Pillersee, bruin wil ik het niet noemen maar een aardig kleurtje begin ik toch wel te krijgen. Foto´s lukken helaas niet dus die komen als ik thuis ben gelijk online! Zaterdag nog proberen om werk te gaan regelen zodat ik hier heel misschien in de winter nog kan gaan werken, maar dat hoort iedereen nog wel. Ik begreep dat het in Nederland ook heel mooi weer was dus geniet er allemaal van, hier blijft het prachtig!! guten abend und ich freue mich um dich wieder zu sehen!:D Tot snel allemaal

Reacties

Reacties

Jean-Louis

Hoi Niels,
Nou het was wel weer leuk hoor om die "onzin" van jou te lezen.
Mooi hoor, overnachten in een berghut hoog in de bergen. Dan kom je echt tot rust met alleen maar natuur om je heen. Het hoogste punt waar in deze vakantie ben geweest ligt op 3200 meter. Door de ijle lucht merk je dan wel dat je rustig moet klimmen en dalen.
Leuk dat je in de winter daar wilt gaan werken. Ik ben nog nooit in de winter in Oostenrijk geweest, lijkt me heel mooi.
Geniet nog van de laatste dagen samen met je ouders, broer en zus. Ben benieuwd naar je foto's.

Groetjes,
Jean-Louis.

W. J. Jung

Niels, ik heb een stuk ander gedeelte van de familie nu in huis. Gaaf man. Hij regageert op mij bijna hetzelfde als jij al zie ik wel verschillen. Berg op berg af, goed zo jochie. Zo houden we het rank en slank nietwaar?
Bas is nu regelmatig met het bultje op pad. Hij zit nu in Leiden bij een maat die ook stage gaat lopen in Akkaba.
Daarna door naar opa en oma om te kletsen en te eten. Dafhne zit nu in Groningen op de verjaardag van Martin, haar broer. Die is 65 geworden.
Geef de OUDJES EEN HUCK en we zien elkaar weer eind augustus.
Daphne en Wim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!