nielstromp.reismee.nl

Nederland is stom dus dan maar naar Oostenrijk!:D

Dat was het dan, hier zit ik weer thuis achter de computer te genieten van de foto's. Zweden, wat een indrukwekkende ervaring! Wat een kater als je weer in Nederland komt met 17 miljoen mensen..

Gister ochtend rond 1 uur vertrokken, een prachtige autorit door de ruige fjäll! Een goede vlucht gehad, met erg gezellige mensen! Er zat een grote groep Spanjaarden in het vliegtuig, ze hadden van Oslo naar Trontheim de camiño gelopen en waren via A'dam op weg naar Spanje om het af te maken, gaaf dus!! Met diegene naast mij heb ik 2 uur zitten kletsen met gebaren, want Spanjaarden en engels.. Ook alle foto's mogen zien dus een gave vlucht gehad.

Dan kom je moe aan op Schiphol en het eerste wat je ziet zijn: mensen, mensen & mensen, allemaal haastig opweg naar een afspraak en bestemming. Jachtig op zoek naar gelukkig worden in het leven terwijl ze in alle haast de helft missen van alle mooie dingen die er te zien en te beleven zijn!

Wat een gigantische overgang vanuit het stille Zweden waar in Jämtland net zoveel mensen wonen als in Delft (terwijl het net zo groot is als Nederland!!!).

Afgelopen zaterdag in steil afscheid van Roos genomen, die ging namelijk zondag weg, een dag voor mij, als we dat had geweten.. We zijn gezellig naar Anjan gefietst, een klein dorpje 20 kilometer verderop. Na een geweldige tocht kwamen we aan en in het Fjällstation, lekker koffie gedronken en bijna drie uur gekletst, mooie anekdote is dat de dames dachten dat ze in een echt oud station zaten, dus na vijf minuten geluisterd te hebben, ze toch,aar uit die droom geholpen, het is namelijk niets anders dan een berghotelXD De terugreis was helemaal spectaculair, het begon steeds harder te regenen en aangezien de wegen van aangestampte modder zijn zat het uiteindelijk tot in onze haren! Na anderhalf uur kwam Jorgen maar eens kijken met de auto waar we waren, maar gelukkig was het einde al in zicht. Nog nooit zó nat geweest!!! Maar wat een geweldige tocht, drie druipende mensjes, Kwik, Kwek en Kwak geheten. Na een hete douche kwamen we weer een beetje op verhaal, lang leven de Tork die onze spullen uitstekend droogte.

Zweden was een bijzondere reis, hopelijk kom ik er nog eens terug en ik ga Jorgen, mariska, Lieke en Karlijn heel erg missen, ik voelde me na vijf weken echt part of the family!! Ook echt heel erg leuk gehad met Roos en Lauw (de andere vakantiekrachten), het was zo gezellig dat ik ze zeker een keer ga opzoeken in Utrecht! Heel veel Utrechts van ze geleert (Dat laatste is fout want overal in Utrecht moet een 't' achtert!XD)

Nu alles door de was gooien, spullen inpakken, veel dingen regelen en morgen weer op weg naar Oostenrijk, de reis gaat naar Innsbruck waar ik door mijn Family wordt opgehaald, eindelijk mijn papie, mamie en Daan en Anne weer zien. Leuk huisje geboekt dus ben erg benieuwd. Ook erg veel zin om onze vrienden die in Oostenrijk wonen na lange tijd weer terug te zien. Ik ben erg getraind dus het bergwandelen zal een eitje zijn. Helaas geen internet dus alleen bereikbaar via sms, hopelijk toch af en toe ergens een computer kapen om de blog bij te houden.

Ik ga dus nog even genieten van het prachtige buitenland, want Nederland is mij te vol en het weer is ook niet om over op te scheppen! Tot snel allemaal:D

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!