nielstromp.reismee.nl

Muggen, Muggen en.... Muggen

Een mug is een vliegend insect uit de orde van de tweevleugeligen en de onderorde muggen (Nematocera). Sommige soorten lijken echter meer op een vlieg, spin of vlinder, helaas hebben ze allemaal 1 ding gemeen, ZE STEKEN!!

Je hebt Pitbullmuggen, Langppootmuggen, Motmuggen, Kleine muggen & Grote muggen, Malariamuggen, Piranhamuggen, Kriebelmuggen, Knutjes, Vervelende muggen, lieve muggen en als laatste natuurlijk de 'Gewone mug' (helaas is geen enkele mug 'gewoon' en noem ik deze soort liever huis, tuin en keuken mug want ze zitten OVERAL).

Tegenwoordig kom ik er steeds meer achter dat ik in september op de Partij Voor De Dieren ga stemmen. Ik heb eigenlijk steeds meer begrip voor de mensen van deze partij, ik heb nog nooit zoveel aandacht gehad van lieve diertjes want er zijn niet alleen mugjes maar ook; vliegen, horzels, wespen & bijen. Eigenlijk alles wat ooit uit de Ark van Noach kwam en kleiner dan een huismus is komt hier in Zweden voor!

Maar over naar de orde van de dag, het hele dierenrijk is dus uitvoerig beschreven hierboven, maar wat ben ik eigenlijk aan het doen? Vandaag weer eens gras maaien, lekker een hele wolk van die allerliefste beesjes achter mij aan, maar dat terzijde. Ik vermaak me nog steeds prima! Gister naar de windmolen op de heuvel vlabij gefietst, gelukkig een mountainbike want het was een en al modder en water. Bovenop in de prachtige avond was het zicht zo gigantisch ver (40 kilometer rondom!!!).

Vandaag dus gras gemaaid, ik ben precies op de helft van mijn vakantie hier, daarom ben ik van gekkigheid maar gaan zwemmen in het meer, echt super mooi, het water is 15 graden dus het is even wennen maar als je er eenmaal inligt is het ge-wel-dig! Een gigantisch meer met rondom uitzicht op bergen, zo helder water dat je de bodem kan zien en het water gewoon kan drinken, rondom stugor (plaatselijke huisjes) en oneindige dennnenbossen. Echt heerlijk in het zonnetje want vandaag is het rond de twintig graden en de hele dag zon. Eindelijk want je moet hier niet komen om bruin te worden en een beetje zon erbij is dus super.

Vanavond weer naar de veiling, het wekelijkse uitje, voor de rest is wel te merken dat ik mij helemaal op mijn plek voel en zo gigantisch aan het genieten ben! Afgelopen jaar heb ik hard gewerkt en dat diploma in de pocket, dus dit jaar mag ik heerlijk genieten en dat doe ik dan ook goed! Geniet van het benauwde weer, de drukte, files, overvolle steden en huisjes met tuintjes die zo klein zijn dat ze het benoemen niet waard zijn.. kortom geniet allemaal van Nederland, ik zit ver weg in Zweden en ik kan iedereen verzekeren het is hier allemaal veel mooier, groter en leuker!!

Reacties

Reacties

Joke

Haha wat schrijf jij leuk!schattige mugjes????veel plezier nog!!!!!!!!

romyy

Haha lekkere gek die je bent :p
I.p.v. eens te vermelden hoe je je voelt en wat je denkt: gaat meneer over muggen lopen lullen!!
En lieve schat, ik denk dat we 1 dingetje niet meer uit ons hoofd kunnen krijgen: namelijk dat je aan het genieten bent ;)
havee funn! volgend jaar gaan we allemaal wel gezellig met je meeeeeee :D
xxxx

Bertran

Há Niels, leuke verhalen! Kijk uit voor de kreeften die ook in dat heldere water zwemmen (je ziet ze met dat helder water vanzelf) en als dalijk de bosbessen rijp zijn....plukken! (voor de jam) maar lange broek en lange mouwen zijn een aanrader want ook die plekken vinden de muggen prettig...Ciaooo

Niels

@ Joke: thanks, ik doe mijn best om een beetje een verhaaltje te fabriceren dat redelijk leesbaar is:D

@ Rommyy: Excuus dat ik gek ben:P Het is toch belangrijk om iedereen te laten weten wat er zoal allemaal gebeurd en muggen zijn een groot onderdeel daarvan! :P Ja is beetje eenzijdige woordkeusXD maar mag ik u erop wijzen dat ik onwijs aan het genieten ben;) jaaa zou leuk zijn, met ze allen vakantie vieren & chillen:D xxx

@Bertran: Thanks, whaha kreeften bestaan hier niet:P muggen zijn gelukkig vandaag weg maar nu regent het weer, is ook altijd wat.. dus maar lekker boekje lezen! Je hoort snel alle toelichting op de verhalen:) spreekje

Nikki

Nou, nou. Je hebt het maar druk met al die muggen...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!