nielstromp.reismee.nl

Houthakker, zwemmer, chiller, schoonmaker...

Wet van Buys Ballot: Lucht stroomt van hogedrukgebieden naar lagedrukgebieden, hier heb ik zes jaar over gedaan om dat bij aardrijkskunde te leren! Het schijnt dat in 1 van deze gebieden veel regen valt en dan juist in het andere gebied weinig (of er nou regen in het hoge- of lagedrukgebied valt weet ik niet). Boeit ook eigenlijk totaal niet want het regent HIER terwijl in Nederland de zon schijnt, ONGELOOFELIJK!! Ga ik helemaal op "vakantie" naar Zweden want ik wil het slechte weer ontvluchten is het 11 graden hier & 26 graden in Nederland! Het heeft aan het eind van de middag zo giganitisch geregent!! Maar genoeg gezeik over het weer, deze blog doe ik voor de verandering eens andersom, ik begin met vandaag en eindig met toen.. Vanmiddag dus eindelijk met de kettingzaag aan de slag gegaan en wat geeft dat een kick people! Het stuk land naast de camping waar ik dat doe is de grote mannenspeeltuin van het bedrijf:D Afgelopen weekend eigenlijk niet veel bijzonders gedaan, zondag hele dag in coma gelegen ivm met zware moeheid, tis me ook wat om jong te zijn hoor:P Want zaterdag 's avonds naar Kolåsen gefietst om een beetje Zweedse cultuur te snuiven, er was een feestje in het fjällhotel waar we dus gezellig even een wijntje gingen drinken. Het was echt een bijzonder gebeuren want zoiets zou je eerder in het Archeon verwachten dan dat het hier nog gebeurd! Live muziek en er werd er gedanst zoals in films te zien is, zwieren met z'n tweeën over de dansvloer (denk maar niet dat ik dat gedaan heb, niet mijn ding). Daarna nog een nachtwandeling gemaakt (lag half vier op bed) een rare ervaring, de lucht is diffuus blauw en het was regenachtig en mistig, heel vreemd om in een soort Harry Potter wereld rond te lopen! Toen we terug waren rond drie uur werd het al licht, bijna net zo licht als overdagXD Donderdag was echt de leukste dag die ik hier heb meegemaakt!! Er lagen kano's voor ons klaar en we mochten de hele dag kano'en (Ik, Roos, Lieke en Lauw) wat een spectaculaire dag:D Het was 's ochtends bewolkt maar later werd het steeds mooier totdat ik uiteindelijk zelfs een tijd in het meer heb gezwommen (12 graden) Ons einddoel was overweldigend, twee watervallen die toch best heel erg groot waren (foto's probeer ik erop te krijgen dus dat komt nog). Die dag ook nog ondanks alle horzels uren in de zon gelegen, dus zeer geslaagd! Familie zit over heel Europa verspreid, Bas tussen de bosbranden waar hij redelijk laconiek onder blijftXD en de rest ergens in Tsjechië of die kant uit.. Nog een weekje precies en dan kijken of Oostenrijk nog bestaat, duimen voor beter weer daar:) Deze laatste dagen net zo genieten als altijd, wat een heerlijke vakantie!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!